جستجو

برای جستجو کلمه مورد نظر خود را در کادر زیر وارد کنید:

جستجو

FumeFX 6 یک پلاگین مولتی فیزیک برای 3ds max است که دینامیک سیالات را با سیستم مبتنی بر گره که شامل rope ، rigid body dynamics ، cloth ، soft body dynamics ، inflatable softbody، voxel grid manipulation ، دسترسی مبتنی بر گره به شبیه‌سازی FumeFX و منابع است، ادغام می‌کند.کنترل انیمیشن شخصیت و غیره.

با بیش از 140 گره آماده استفاده، هنرمندان می‌توانند طیف کاملاً جدیدی از جلوه‌های بصری را مستقیماً در بسته FumeFX با کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر از همیشه ایجاد کنند. کنترل شبیه‌سازی FumeFX یا اصلاح حافظه‌های پنهان موجود با استفاده از یک گردش کار مبتنی بر گره مدرن، امکانات بی‌پایانی را برای شما باز می‌کند.

هنرمند از پشتیبانی مستقیم Arnold point ، spline ها، نمونه ها، حجم ها، کانال های سفارشی و رویه ها بهره مند خواهد شد.

ویژگی های جدید FumeFX 6.0

فیلم بلند و بازیها

در طول 17 سال گذشته توسعه و نوآوری FumeFX به بخشی جدایی ناپذیر از پایپلاین تولید استودیوهای بزرگ تبدیل شده است. برای ایجاد جلوه های بصری برای بسیاری از فیلم های پرفروش مانند دکتر استرنج، ثور، رولند امریش 2012، هوگو، روح سوار: روح انتقام، کشیش، افق، ساکرپانچ، مرد عنکبوتی 3، خاستگاه مردان ایکس: ولورین، سوپرمن استفاده شده است. Returns، Iron Man و موارد دیگر. سینمای بازی های رایانه ای مانند بلیزارد StarCraft II، Assassin’s Creed Revelations، The Warhammer Series و بسیاری دیگر به نرم افزار FumeFX برای دستیابی به تصاویری خیره کننده متکی هستند.

کلیپ‌های ویدیویی توسط Blur Studio، Iloura، Hydraulx، Luma Pictures، Mr. X، Pixomondo، آقای Ruairi Robinson و Uncharted Territory ساخته شده‌اند.

NodeWorks

NodeWorks یک مولتی فیزیک کاملاً جدید مبتنی بر گره است که برای انتشار FumeFX 6 توسعه یافته است. این شامل بیش از 140 گره آماده برای استفاده است که در 15 گروه عملکردی مانند Dynamics، FumeFX و Voxels، Fibers، PhysX، Splines، Shapes، Math مرتب شده اند.

ذرات

ذرات NodeWorks در گروه‌ها و خوشه‌ها سازمان‌دهی شده‌اند و پایه و اساس cloth ، soft body dynamics ، rigid body dynamics ، fractures و سایر شبیه‌سازی‌ها در NodeWorks هستند. کانال‌های سفارشی ذرات را می‌توان با بافت‌های Arnold renderer’s user data استفاده کرد که استفاده از ویژگی‌های ذرات را برای سایه‌زنی آسان می‌کند.

Rendering

پشتیبانی کامل از: نقاط رندر آرنولد، منحنی ها، نمونه ها، رویه ها، داده های کاربر و نمونه های FStorm.

Splines

ذرات را به طرق مختلف با اسپلاین ها وصل کنید و به صورت هندسی یا رویه ای مانند منحنی های آرنولد رندر کنید.

Rigid Body Dynamics

NodeWorks از nVidia PhysX برای rigid body dynamics و همچنین cloth و soft body collisions استفاده می کند.

انیمیشن

پشتیبانی گسترده از node based shape animation پخش، توقف یا تغییر انیمیشن بر اساس رویدادهای دیگر.

Face Shatter

از روش‌های فعال‌سازی مختلف برای جداسازی تدریجی اشیاء در face/polygon استفاده کنید.

ازدحام

شبیه سازی رفتار واقع گرایانه از ماهی ها، گله پرندگان یا دسته ها با کنترل مستقیم بر پارامترهای فیزیکی.

ISurf

مشر ذرات سریع که شامل Zhu-Bridson وAnisotropic meshing model است. این به شما امکان می دهد تا ذرات و وکسل های FumeFX را مش کنید.

Voronoi Fracture

شکستن هندسی سریع و قوی با استفاده از الگوهای داخلی مختلف، گروه ذرات و نقاط تماس شکست سفارشی.

Voxelize

هر شکلی از شبیه سازی حتی سیال را به مکعب تبدیل کنید..

پارچه و Soft Body

پارچه مبتنی بر ذرات NodeWorks و soft body dynamics می‌توانند طیف وسیعی از جلوه‌های بصری را ایجاد کنند که با شبیه‌سازی‌های مایع FumeFX تعامل دارند. اثراتی مانند پارگی و پلاستیک به طور کامل پشتیبانی می شود.

Soft Body

اجسام Soft Body حاوی الیافی هستند که در سرتاسر فضای داخلی جسم ایجاد می شوند و پشتیبانی ساختاری بیشتری را فراهم می کنند.

Plasticity

یک ماده جامد می تواند به عنوان پاسخی به نیروهای خارجی دچار تغییر شکل دائمی شود. در اکثر مواد مشاهده می شود و برای دستیابی به شبیه سازی های واقعی پارچه و Soft Body ضروری است.

Inflatable Soft Body

این نوع Soft Body با استفاده از گزینه Inflatable اجازه می دهد تا جسم به تدریج باد شود و در هوا شناور شود.

FumeFX Interaction

یکی از مهمترین جنبه های NodeWorks ادغام با شبیه سازی FumeFX است. هنرمندان اکنون یک راه حل منحصر به فرد برای استفاده از پارچه و اشیاء Soft Body به عنوان منابع یا موانع FumeFX دارند.

Tear

گردش کار مبتنی بر گره به هنرمند اجازه می دهد تا هر فیبر مجزا در سیستم را انتخاب و تغییر دهد و همچنین زمان و موقعیت پارگی فیبر را دقیقاً تعیین کند.

Cloth

پارچه با ایجاد سه نوع فیبر مختلف بر روی سطح جسم ایجاد می شود: کشش، برش و خم. این الیاف می توانند کشیده شوند، پاره شوند یا دچار تغییر شکل دائمی (پلاستی) شوند.

وکسل ها

گره های مرتبط با وکسل امکان ادغام با شبیه سازی FumeFX، دستکاری حافظه پنهان و ایجاد فیلد وکسل سفارشی را فراهم می کنند. محتوای هر وکسل می تواند مستقیماً قابل دسترسی و تغییر باشد که امکانات بی پایانی را به شما باز می کند.

منابع FumeFX و Collision ها

ادغام منابع با particles ، cloth ، rigid body dynamics ، spline و سایر ویژگی های NodeWorks کنترل نهایی انتشار را فراهم می کند.

Particle Advection

گره Particle Advection داخلی به کاربر اجازه می دهد میلیون ها ذره را روی حافظه پنهان شبیه سازی FumeFX موجود جابجا کند.

میدان های نیروی سفارشی

آزادی کامل مبتنی بر گره در مجسمه سازی میدان نیروی که می تواند در حافظه پنهان ذخیره شود و با شبیه سازی ذرات یا سیال استفاده شود.

دینامیک سیالات

هسته شبیه سازی FumeFX به طور مداوم بهبود یافته و اصلاح شده است تا سطح بالایی از واقع گرایی را با حداقل زمان شبیه سازی ارائه دهد. با بیش از 17 سال استفاده موفق در تولید فیلم، بازی های ویدئویی، صنعت تبلیغات و سایر زمینه هایی که نیاز به آتش و دود واقعی دارند، به شکل گیری بسته شبیه سازی سیال کمک کرده است که کاربران می توانند به آن اعتماد کنند. چه ساختن یک شمع در حال رقصیدن روی باد و چه از بین بردن کل بلوک شهر در سبک فیلم 2012، FumeFX می تواند به شما کمک کند شات را به موقع و در حد بودجه مناسب ارائه دهید.

Vorticity

با افزودن مدل‌های مختلف Vorticity، می‌توانید از بین انواع حلقه‌های بصری مختلف انتخاب کنید که به شبیه‌سازی‌های FumeFX شما ظاهر و احساس منحصربفردی می‌دهد.

افکتورها

کنترل خلاقانه ای را روی تقریباً هر پارامتر و زمینه شبیه سازی به دست آورید. با افکتورها کنترل گردابه بر اساس سرعت یا تولید دود بر اساس هر مقدار کانال دیگر آسان است. افکترها داده های کانال را به مرحله بعدی می برند.

احتراق با اکسیژن

مدل Fire در FumeFX اکسیژن را به معادله اضافه می کند. این مؤلفه جدید راه‌های مختلفی را برای کنترل خلاقانه فرآیند سوختگی به ارمغان می‌آورد.

The Solver

Solver QCG در FumeFX برای سرعت و استحکام بهینه شده است. این کنترل کامل بر تعادل واقع گرایی در مقابل سرعت دارد.

Post Processing

Post Processing به شما این امکان را می دهد که حافظه پنهان را دوباره زمان بندی کنید، Render Warps را بیک کنید، بین فرمت های مختلف تبدیل کنید یا با حذف کانال هایی که دیگر در گردش کار شما مورد نیاز نیستند، fetch کش را بهبود بخشید و فضای دیسک را ذخیره کنید.

 

Render Warps

چه بخواهید یک جلوه ویژه ایجاد کنید و چه نیاز به تغییر یک انیمیشن نهایی داشته باشید، با Render Warps امکانات بسیار بیشتری وجود دارد. تنها با چند کلیک ماوس، کاربران می توانند شبیه سازی کش شده خود را تغییر شکل دهند و تغییر شکل حاصل را مستقیماً در داخل 3ds Max Viewport یا در تصاویر رندر شده مشاهده کنند.

GPU Viewport

نماهای دید با استفاده از GPU تصاویر قابل مقایسه با رندر تولید می کند تا بازخورد فوری در مورد ظاهر و رفتار شبیه سازی ارائه دهد. در میان بسیاری از مزایا، آن پشتیبانی از صادرات viewport.png در طول شبیه سازی است.

Wavelet Turbulence

افزودن جزئیات بیشتر به شبیه سازی FumeFX موجود هرگز آسان تر از اکنون نبوده است. این یک راه سریع، کارآمد و قابل پیش بینی برای افزایش وضوح شبکه است.

N-Sim

این یک راه حل عالی برای صرفه جویی در زمان است. این به کاربر این امکان را می دهد که چندین شبکه همپوشانی را به طور همزمان شبیه سازی کند در حالی که همه فیلدها بین مرزهای شبکه همپوشانی به طور خودکار منتشر می شوند.

Rendering

FumeFX برای 3ds Max دارای سطوح مختلف پشتیبانی از 3ds Max Scanline، Arnold، Redshift، Corona رندر و FStorm است. سایر رندرها مانند Octane و VRay می توانند کش های FumeFX را با استفاده از فرمت فایل OpenVDB رندر کنند.

Arnold

FumeFX و NodeWorks عمیقاً با رندر آرنولد از جمله پشتیبانی مستقیم برای رندر کردن حجم ها، نقاط، spline ها، نمونه ها، رویه ها و داده های کاربر یکپارچه شده اند.

Redshift and Corona

این دو رندر پشتیبانی مستقیم برای رندر کردن حجم های FumeFX دارند که در آن کاربر نیازی به صادرات کش به فایل vdb. و استفاده از شبکه های حجمی ندارد.

 

FStorm

FStorm از رندر نمونه های شکل NodeWorks پشتیبانی می کند.

امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید …  درخصوص این نسخه باید اینو هم اضافه کنم که هنوز آموزش های خیلی زیادی براش منتشر نشده ولی حتما در آینده شاهد سیل آموزشهای مختلف برای این نسل جدید پلاگین FumeFX خواهیم بود.

الان میشه اینطور گفت که مکس داره به سیستم های قدرتمندی در زمینه شبیه سازی مجهز میشه که واقعا درخور توجه هستن و بشدت این نرم افزار میتونه در زمینه های VFX موفق تر از گذشته عمل کنه. قبلا پلاگین فوق العاده TyFlow رو داشتیم و حالا هم FumeFX 6 با این تغییر مهم … به نظرم آینده خوبی در انتظار نرم افزار 3ds Max در زمینه Visual Effects خواهد بود …

نظر شما چیه ؟

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *